Specialized Tarmac SL7 Sport

38,999 kr
48,000 kr

Tarmac har designats för att köras fort, utan om och men – men den representerar så mycket mer än bara aerodynamisk excellens. Ramen är skapad med Rider-First Engineered™-filosofin och levererar de absolut bästa möjliga köregenskaperna oavsett storlek. Så oavsett vad du har för plan för din nya Tarmac är den redo att hjälpa dig att nå ditt mål – nytt PR, KOM eller pallplats. En cykel över alla cyklar.

Med nya 12-delade 105 mekaniska växelgruppen från Shimano tillsammans med snabbrullande Turbo Pro 700 x 26 millimeters däck levererar nya Tarmac prestanda till ett mer tillgängligt pris.

Även om det först och främst aerodynamiken som styr utvecklingen av Tarmac och alla våra racercyklar, så var det vikten som var den betydelsefulla andrepiloten på den här resan mot en optimal racercykel. Tidigare ”aerocyklar” var tvungna att kompromissa på vikt-delen – ju mer vindmotstånd man tog bort, desto tyngre blev cykeln. Med nya Tarmac var vår designfilosofi att hålla den på eller under UCI:s viktgräns när den kommer ur kartongen, utan att göra aerodynamiska uppoffringar. Och med hjälp av vårt FreeFoil Shape Library, verktyg som isotopisk FEA-analys och lite magi från branschens bästa ingenjörer kunde vi leverera en Fact 9r-ram som väger ynka 1010 gram, utan att offra ett uns av aero, styvhet eller kvalitet på cykling.
I vår strävan efter att utveckla den perfekta racercykeln använde vi vår filosofi Rider-First Engineered™ för att säkerställa att nya Tarmac ska vara den mest balanserade och lätthanterade Tarmacen hittills, oavsett storlek. Med en armé av världens bästa cyklister från våra tre World Tour-team i vår testflotta – Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step och Bora-Hansgrohe – gjorde vi ändringar i Tarmac utifrån deras erfarenheter efter tusentals kilometer på landsvägen. Cykelkvalitet perfekt balanserad över hela cykeln, så att till och med de längsta dagarna i sadeln känns bekväma – allt detta utan att offra den legendariska Tarmac-känslan eller tävlingsvinnande kvickheten.
Vi byggde vidare på det vi lärt oss från Venge och gav Tarmac enkel integrering för att skapa en stilren, lätthanterlig och snabb cockpit. Vi har förbättrat dragningen för alla konfigurationer – mekanisk växelgrupp, traditionella styrstammar, runda styren etc. – men alla aerodynamiska egenskaper finns kvar. Dessa egenskaper är desamma som gör att nya Tarmac är lätt att hantera och även lätt att resa med. Alla blir vinnare.

Även om det först och främst aerodynamiken som styr utvecklingen av Tarmac och alla våra racercyklar, så var det vikten som var den betydelsefulla andrepiloten på den här resan mot en optimal racercykel. Tidigare ”aerocyklar” var tvungna att kompromissa på vikt-delen – ju mer vindmotstånd man tog bort, desto tyngre blev cykeln. Med nya Tarmac var vår designfilosofi att hålla den på eller under UCI:s viktgräns när den kommer ur kartongen, utan att göra aerodynamiska uppoffringar. Och med hjälp av vårt FreeFoil Shape Library, verktyg som isotopisk FEA-analys och lite magi från branschens bästa ingenjörer kunde vi leverera en Fact 9r-ram som väger ynka 1010 gram, utan att offra ett uns av aero, styvhet eller kvalitet på cykling.
I vår strävan efter att utveckla den perfekta racercykeln använde vi vår filosofi Rider-First Engineered™ för att säkerställa att nya Tarmac ska vara den mest balanserade och lätthanterade Tarmacen hittills, oavsett storlek. Med en armé av världens bästa cyklister från våra tre World Tour-team i vår testflotta – Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step och Bora-Hansgrohe – gjorde vi ändringar i Tarmac utifrån deras erfarenheter efter tusentals kilometer på landsvägen. Cykelkvalitet perfekt balanserad över hela cykeln, så att till och med de längsta dagarna i sadeln känns bekväma – allt detta utan att offra den legendariska Tarmac-känslan eller tävlingsvinnande kvickheten.
Vi byggde vidare på det vi lärt oss från Venge och gav Tarmac enkel integrering för att skapa en stilren, lätthanterlig och snabb cockpit. Vi har förbättrat dragningen för alla konfigurationer – mekanisk växelgrupp, traditionella styrstammar, runda styren etc. – men alla aerodynamiska egenskaper finns kvar. Dessa egenskaper är desamma som gör att nya Tarmac är lätt att hantera och även lätt att resa med. Alla blir vinnare.

Andra produkter i samma kategori

Trek Madone SL 6
59,999 kr

REA

Trek Domane SL 6
45,000 kr
52,899 kr
Specialized Tarmac SL8 Expert Di2
87,000 kr